Powszechny Spis Rolny 2020 – Konkurs „Aktywni rolnicy w Małopolsce”

Posted by: | Posted on: 23 października, 2020

Biorąc udział w spisie rolnym można zapewnić promocję swojego regionu, wygrywając artykuł prasowy o gminie, który zostanie opublikowany w prasie i Internecie, a także spot, który zostanie umieszczony w mediach społecznościowych (FB, Twitter, YouTube).
Zatem do dzieła! Aby wygrać wystarczy wziąć udział w Powszechnym Spisie Rolnym, wypełnić formularz spisowy, dostępny na stronie: https://spisrolny.gov.pl/
Zwycięży gmina o najwyższym udziale spisanych gospodarstw
do 20 listopada.
Czy do tego dnia uda się zakończyć spis w 100%? Już niedużo zostało!
Promujcie spis wśród znajomych, spisujcie się i wygrywajcie nagrody! Wszystko w Waszych rękach!
Szczegółowe informacje i regulamin konkursu znajdują się na stronie: https://krakow.stat.gov.pl/powszechny-spis-rolny-psr-2020/konkursy/konkurs-aktywni-rolnicy-w-malopolsce/

Kampania profilaktyczna „Razem mieszkamy i się wspieramy”

Posted by: | Posted on: 5 października, 2020

W dniu 5 października 2020 r. w ramach kampanii profilaktycznej ,,RAZEM MIESZKAMY I SIĘ WSPIERAMY” w naszej świetlicy odbyło się spotkanie z przedstawicielami Policji. Spotkanie miało charakter profilaktyczny dotyczący sposobów radzenia sobie z problemem przemocy w czasie pandemii. Organizatorem spotkania było Centrum Aktywności Lokalnej działające przy Ośrodku Pomocy Społecznej w Libiążu oraz Zespół Interdyscyplinarny do Spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.

Dzień Chłopaka

Posted by: | Posted on: 1 października, 2020

30 września świętowaliśmy Dzień Chłopaka. Na naszej świetlicy obchodzono go bardzo wesoło. Chłopcy mieli do wykonania wiele zadań m.in.: zaplatanie warkocza, malowanie paznokci dziewczynkom, wyścig w workach, przeciąganie liny itp. Na koniec Nasi mali mężczyźni zostali obdarowani życzeniami i słodkimi upominkami.

Wakacje 2020

Posted by: | Posted on: 1 września, 2020

Tegoroczne lato wyjątkowo długo rozpieszczało nas piękną pogodą, którą mogliśmy w pełni wykorzystać aktywnie spędzając czas na świeżym powietrzu. Często wychodziliśmy na spacery: na boisko, okoliczne place zabaw oraz piesze wycieczki po okolicy. Podczas tych spacerów poznawaliśmy ciekawe miejsca oraz symbole związane z Libiążem. W upalne dni chętnie korzystaliśmy z kąpieli na libiąskim basenie. Uczestniczyliśmy w cyklu zajęć prowadzonych przez Libiąskie Centrum Kultury pt. „Kreatywne zajęcia plastyczne” oraz „Odlotowe zajęcia ruchowe”. Podczas „Kreatywnych zajęć plastycznych” mogliśmy za pomocą ciekawych technik plastycznych wykonać: obrazki z kamyków, osłonki kwiatowe z puszek, tworzyliśmy gry planszowe oraz łąkę kwietną. Natomiast na „Odlotowych zajęciach ruchowych” poznaliśmy fajne gry i zabawy ruchowe, dzięki którym rozwijaliśmy swoją sprawność fizyczną, poczucie rytmu i taktu. Korzystając z zaproszenia Punktu Aktywności Obywatelskiej w Libiążu dwukrotnie braliśmy udział w warsztatach artystycznych w trakcie których własnoręcznie szyliśmy filcowe pączki oraz wykonywaliśmy spersonalizowane plany lekcji. Chociaż czas wakacji dobiegł ku końcowi, to upłynął nam on w bardzo sympatycznej i bezpiecznej atmosferze.

Kolonie letnie w Zawoi

Posted by: | Posted on: 25 sierpnia, 2020

W czasie tegorocznych wakacji w dniach od 11 do 18 sierpnia 2020 roku 26 dzieci ze Świetlicy Środowiskowej w Libiążu przebywało na profilaktycznej kolonii letniej w Zawoi zorganizowanej przez Urząd Miejski w Libiążu. Koloniści w pełni wykorzystali czas na łonie beskidzkiej natury. Brali udział w zabawach integracyjnych, uczestniczyli w warsztatach z regionalnymi twórcami. W ramach zajęć rekreacyjnych odbyły się wycieczki podczas których dzieci zwiedziły: Beskidzkie Centrum Zabawki Drewnianej w Stryszawie, Skansen w Zubrzycy Górnej, Ośrodek Edukacyjny Babiogórskiego Parku, ścieżkę edukacyjną „Śladami Wawrzyńca Szkolnika”, przemierzyły ścieżkę dydaktyczną ” W zgodzie z dekalogiem i naturą” przysiółka Przysłop, odwiedziły halę Barankową i park Czarnego Daniela.
Podczas kolonii prowadzone były zajęcia edukacyjne z zakresu profilaktyki uzależnień, których celem było propagowanie zdrowego trybu życia i zapobieganie uzależnieniom poprzez kształtowanie postaw dbałości o zdrowie i odpowiedzialności za własne zachowanie.

Dzień Ojca

Posted by: | Posted on: 24 czerwca, 2020

23 czerwca obchodzimy Dzień Ojca. Z tej okazji dzieci ze świetlicy przygotowały laurki dla Taty, które na pewno będą pięknym upominkiem z okazji tego święta. W tym dniu mamy okazję podziękować tatusiom za to, że ich mamy. Możemy im powiedzieć, że bardzo ich kochamy i nie wyobrażamy sobie bez nich życia.

Dzień Dziecka

Posted by: | Posted on: 2 czerwca, 2020

Dzień Dziecka to dzień świętowania wszystkich dzieci. Specjalnie dla nich, 1 czerwca w świetlicy przygotowałyśmy wiele atrakcji. Były gry, zabawy i konkursy. Wszystkie dzieci z ogromnym entuzjazmem uczestniczyły w zawodach i zabawach ruchowych. Każde dziecko otrzymało słodki upominek .
Życzymy wszystkim dzieciom, aby ich dzieciństwo było jak najlepsze i aby trwało jak najdłużej.

Dzień Matki

Posted by: | Posted on: 27 maja, 2020

26 maja 2020 roku z okazji Dnia Mamy na zajęciach świetlicowych wykonywaliśmy piękne laurki z kwiatami dla Naszych Mam. Do kolorowych prac dołączone zostały najserdeczniejsze życzenia. Wszystkim Mamom z okazji ich święta życzymy dużo uśmiechu.

Ferie 2020

Posted by: | Posted on: 7 lutego, 2020

Tegoroczna zima nie sprzyjała zabawom na śniegu, pomimo tego dzieci uczęszczające do świetlicy spędziły ferie zimowe korzystając z wielu atrakcji. Dzieci w tym czasie miały możliwość rozwijania swoich pasji i umiejętności w różnorodnych dziedzinach. Wśród nich były między innymi: warsztaty kulinarne, zajęcia plastyczne, konkursy, gry i zabawy ruchowe. Ponadto odbyły się dwa wyjazdy na lodowisko, wycieczka autokarowa do Ogrodu Zoologicznego w Krakowie. Zwiedziliśmy Muzeum w Chrzanowie im. Ireny i Mieczysława Mazarakich oraz uczestniczyliśmy w warsztatach plastycznych, gdzie dzieci wykonywały maski karnawałowe techniką papier-mâché. Wspólnie z  Punktem Aktywności Obywatelskiej w Libiążu zorganizowaliśmy zajęcia kulinarne oraz dzień filmowy.

Wycieczka do Regulic

Posted by: | Posted on: 25 czerwca, 2019

W tym roku wakacje rozpoczęliśmy wycieczką do niedalekich Regulic, gdzie mieliśmy okazję poprowadzić drezyny rowerowe. Lokalna Kolej Drezynowa w Regulicach to jedyna w Małopolsce idea łącząca pasję do kolejnictwa oraz turystyki. Jest to najpiękniejszy szlak kolejowy w Polsce, pełen bogactwa przyrodniczego i geologicznego. Podczas wycieczki aktywnie spędziliśmy czas na świeżym powietrzu, poznaliśmy zasoby przyrody oraz urzekające widoki.